Skip to main content
Skip table of contents

Testing av Object Analytics scenario

Et scenario bør alltid verifiseres. Dette kan gjøres av deg selv hvis du er til stede i rommet, eller ved å kommunisere med en testperson som er til stede i rommet. Denne siden beskriver hvordan scenarioer bør verifiseres.

Åpne Axis kameraportal

Scenarioet må bekreftes på kameraet.

Hvordan åpne Axis kameraportal fra Tellucare

Verifiser at videoforsinkelsen er akseptabel

Det kan være vanskelig å verifisere et scenario hvis videoforsinkelsen er merkbar. Dette er spesielt utfordrende hvis scenarioet testes eksternt ved å kommunisere på telefon med en testperson som er til stede i rommet. En forsinkelse på flere sekunder gjør det vanskelig å gi instruksjoner til testpersonen, og deretter verifisere at scenarioet fungerer som forventet.

Åpne videostrømmen og verifiser at tidsforsinkelsen mellom faktiske bevegelser i rommet, og når disse bevegelsene vises i videoen, er mindre enn 1-2 sekunder.

Reduser videooppløsningen hvis videoforsinkelsen ikke er akseptabel

Hvis tidsforsinkelsen er for lang, kan videooppløsningen reduseres for å minimere forsinkelsen. Etter å ha justert videooppløsningen, verifiser at videoforsinkelsen er akseptabel.

Det valgte videoformatet må være 16:9, siden TelluCare-videostrømmen bruker dette formatet.

Bildeoppløsningen kan justeres uten å påvirke Object Analytics.

Justering av videostrøminnstillinger, inkludert reduksjon av oppløsningen og økning av kompresjonsmengden, vil i stor grad redusere videoforsinkelsen.

Åpne scenariet

Åpne kameraportalen fra TelluCare og deretter åpne scenariet i Object Analytics.

Åpne et Object Analytics scenario

Verifiser at scenariet fungerer som forventet

Scenariet testes ved å instruere testpersonen om å oppføre seg som scenariet er ment å oppdage. For eksempel, hvis scenariet oppdager "Inn i sengen", bør testpersonen gå inn i sengen.

Scenariet vil indikere at et alarm har blitt utløst ved å fremheve scenarielinjen eller -området.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.