Skip to main content
Skip table of contents

Feilsøkingsveiledning for kamera i Tellucare

Feilsøkingsveiledning for kameraer i Tellucare

Noen viktige punkter å huske på om kameraer i Tellucare:

  • Kameraer legges til individuelt for hver pasient (tjenestemottaker).

  • Alle kamerakonfigurasjoner gjøres enten på siden "Kameraoppsyn" i pasientens profil eller på kameraets operativsystem.

  • Konfigurasjoner som angår hvordan kameraalarmer rutes, gjøres på pasientgruppe-nivået der pasienten er plassert.

Camera configuration in Tellucare.jpg

Feilsøkingstrinn for kameraer i Tellucare:

  1. Er kameraet synlig på kamerasiden?

    • Hvis kameraet ikke vises i tabellen på kamerasiden, kan det hende at det ikke er satt opp for kunden, eller det kan være slettet. Se dokumentasjonen om hvordan du legger til et nytt kamera.

  2. Har kameraet blitt sett nylig?

    • Sjekk kolonnen "Sist sett" på kamerasiden for å se om kameraet har vært aktivt de siste minuttene. Hvis kameraet ikke har vært sett på over 10-20 minutter, kan det ha gått offline. Sjekk om kameraet fortsatt er slått på, og at det ikke er tilkoblingsproblemer.

  3. Fungerer kamerastreamen?

    • På kamerasiden, klikk på knappen for å vise kamerastreamen. Hvis videoen ikke starter, merk deg hvilket steg den stopper på, da dette kan være nyttig for support. Offline kameraer stopper vanligvis ved steg 2.

  4. Er det tekniske alarmer aktive for kameraet?

    • Sjekk siden for tekniske alarmer for å se om det er noen åpne alarmer for kameraet. Hvis det er åpne alarmer, må de løses først.

  5. Er kameraet tilknyttet en pasient (tjenestemottaker)?

    • Kameraer kan kun sende alarmer hvis de er knyttet til en pasient. Sjekk kolonnen "Registrert pasient" for å se om kameraet er tilkoblet en pasient. Hvis ikke, må kameraet først knyttes til en pasient.

  6. Har pasienten aktivert hendelsesbasert tilsyn?

    • Kameraer kan kun sende alarmer hvis hendelsesbasert tilsyn er aktivert for pasienten. Sjekk pasientprofilen under "Kameraoppsyn" for å se om det er noen oppføringer under hendelsesbasert tilsyn. Sjekk også om tilsynet er tidsbegrenset.

  7. Er maskene for hendelsesbasert tilsyn riktig satt opp?

    • Hvis kameraet fortsatt ikke utløser alarmer, sjekk maskene i scenarioet/profilen for hendelsesbasert tilsyn. Gå til pasientens kameradetaljer og rediger alarmkonfigurasjonene for maskene.

Hvis disse trinnene ikke løser problemet, kontakt Tellu Support på support@tellu.no.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.